1990 - 1999

1990 Marie Nilsson blev tillsammans med Stefan Öberg VK-78 10:a vid mixed – SM. Olofström kom på nytt på 7:e plats vid 10-manna SM i Jönköping och man vann DM. Det blev en överlägsen seger i div. 1 för Olofström och avancemang till elitserien. Tvåan Limmared var hela 10 poäng efter och trean Gullbergsbro ytterligare 4 poäng efter.

1991 Det lyckades inte för Olofström att hålla sig kvar i elitserien trots en fin inledning. Det blev en 6:e plats till slut med 25 poäng. Olofström hade 4:e bästa slag antalet i serien.
Marie Nilsson var med i historiens första VM som spelades i Oslo. Det blev silver i lagtävlingen men ind. missade Marie finalen efter förlust i särspel.

Marie vann NM efter särspel med norskan Susann Johanesen och vann EB-SM i Skoghall och blev tvåa vid filt SM i Gävle. Michael Karlsson lyckades bäst ibland herrarna och kom på en 14: e plats men även Per-Olof Olsson (34) och Anders Andersson (36) var i final. Dessa tre kom på 4:e plats i lagtävlingen för 3-mannalag.
10-manna SM spelades i år på Hammarbys banor i Västerås. Olofström lyckades inte upprepa sina tidigare placeringar utan slutade på 11:e plats och fortsatt spel i A gruppen. I DM för 10-manna försvarade klubben sin seger från förra året.
Olofström ställde för första gången upp i EB-cupen som spelades i Valje. Olofström mötte i kvartsfinal Kungälv som lyckades vinna den jämna matchen med 1 slag. (94-95).

1992 Marie Nilsson var mycket nära att vinna SM men Birgitta Karlssons fina avslutning gjorde att Marie fick nöja sig med silver. Dan Carlsson var bäst ibland herrarna med en slutlig 35:e plats.
Den stora besvikelsen var att klubben inte fick ihop något slagkraftigt lag till 10-manna SM i Skutskär och därmed fick dra sig ur. Olofström kom tvåa i serien efter Kungälv och gick till elitseriekval. I kvalet slutade Olofström på en 6:e plats till elitserien gick Borlänge och Sundsvall.

1993 Olofström var åter med i 10-manna DM och vann. Seriespelet blev en besvikelse då laget ramlade ur div. 1.
Klubben målar om klubbstugan och kiosken.

1994 Marie Nilsson kom på en 4:e plats vid SM som spelades i Hässleholm och Perstorp. Marie kom tillsammans med Jonas Linder Nyköping på en 16:e plats i mixed SM. Daniel Ohlsson kom på 21 resp. 22 plats vid JSM på filt och EB. Nils-Erik Ekberg kom på en fin 5:e plats vid RM i Hjelmsjö.

Seriespelet började i moll men slutade i dur. Det blev en otrolig avslutning på årets serie där det mesta var emot i början men vändes på de två sista omgångarna till serieseger. Det skulle inte gå att plocka in Kärnans försprång på 12 poäng men på Asarums och Hässleholms banor vändes underläget till serieseger. Klubben är tillbaka i div. 1.
Gert Svensson lyckas som förste spelare i Olofström och Blekinge göra ett 18 varv på EB. Det hände på första serien vid en kombitävling i Sölvesborg.

1995 Klubben ramlade på nytt ur div. 1 efter en dålig inledning av säsongen. Det var matchspel i  serien på prov denna säsong och det verkade inte passa våra spelare.

1996 Det lyckades inte för Olofström att hänga kvar i div. 2. Vid 10-manna blev Olofström tvåa efter hemmaklubben Asarum. Från november har klubben hemsida på internet. olofstromsbgk.se  Webbmaster är Gert Svensson.

1997 Det blev en 3:e plats för Olofström i seriespelet i div. 3. Karl-Uno Sjöblom kom på en 17:e plats vid RM för veteraner.

1998 Olofström vann div. 3 efter ledning sedan första omgången.
Vid årets RM i Hässleholm kom Nils-Erik Ekberg på en 10: e plats och Håkan Ohlsson på 31:a plats. RM för 5-manna blev det en 13:e plats för Olofström.
Raimo Hagelberg blir ”Stor Grabb” för förtjänst efter 20 år som ordförande.

1999 Medlemsantalet har under året ökat till 66 och alla nya är ungdomar, vilket är glädjande. Detta är det största antal medlemmar sedan 1982. Klubben tillhör numera Sydsvenska BGF en sammanslagning av Blekinge, Skåne och Småland.
Klubben firar 50 år den 23/10 med en fest i klubbstugan och middag på Nebbebodagården. Thage Ekevald visade bilder från förr.