1949 - 1979

1949 Klubben bildas på initiativ av Curt Sjöberg som även var ägare till banorna i centrala Olofström och på dessa hade klubben sin verksamhet fram till slutet av 60-talet.

Den första styrelsen bestod av Rune Sjögren ordf.  Curt Sjöberg kassör och Robert Keyser sekr.

1950 Klubben gick med i Svenska MGF och blev samtidigt anslutet till Småland-Blekinge MGF.

1952 Invigningstävling på nya banor i maj. Inbjudan till Karlshamn, Kyrkhult och Växjö. Startavgift 2 kr/herrar och 1 kr/damer. Medlemsavgiften var detta år 3 kr. för herrar och 2 kr. för damer.

1953 Klubben var för första gången representerad vid SM som spelades i Stockholm. Det blev ingen prisplats men bra resultat i den hårda konkurrensen.

Klubben var även repr. i Sydsvenska mästerskapen och i distriktets lag mot Skåne och Göteborg av två spelare Hilding Andersson och Erik Persson. Småland-Blekinge vann detta år.

1954 Vid SM i Gävle kom Hilding Andersson på prisplats. Vid 10-manna SM i Växjö kom Olofström på 8:e plats. Medlemsantalet steg till 110.

1955 I Sydsvenska mästerskapen placerade sig Olle Johansson som 5:a.

1957 Olofströms MGK jämte Blekinge Läns Tidning stod som arrangör för Olofströmsmästerskap i minigolf om ett av BLT uppsatt vandringspris. Den första inteckningen tog Erik Persson.

1958 Klubben har under året blivit ansluten till Riksidrottsförbundet. Inkomster och utgifter har under året balanserat på 2 177.61 kr resp. 1 564.28 kr och med tillgångar på 613.33 kr.

1959 Klubben firar sitt 10-årsjubileum med en fest den 4/7 och en tävling dagen efter. Det kostar 12 kr./deltagare att medverka på festen.

1960 Karl-Gustav Håkansson går en ungdomsledarkurs på Bosön.

1961 Klubben har hyrt banorna av Sjöberg en säsong men detta var inte så lyckat som man trodde då medlemmarna inte hjälpts åt med banorna. Det beslöts att återföra banorna till Sjöberg i det skick de var vid övertagandet.

1963 Då klubben nu äger banorna genom ett hyreskontrakt söker man en person att sköta banorna för 240 kr/månaden. Priset för spel 75 öre för vuxna och 50 öre skolungdom. Reseersättningen höjs till 2,50 kr milen.

1964 Jubileumstävlingen när klubben fyllde 15 år vanns av Roland Eriksson på 82 slag före Hilding Andersson 87 slag.

Curt Sjöberg skänker en pokal till klubben. Tävlingsledare vid varje hemmatävling som skall utreda tvister om hur bollen skall placeras vid uthopp och kontrollera protokollen.

1965 Spelavgiften på banorna är 1 kr för icke medlem och 75 öre för medlem.

1966 Klubben prenumererar på 5 ex. av tidningen Minigolf som skall cirkulera mellan medlemmarna.

1967 Blekinge MGF beviljade klubben ett anslag på 200 kr. till ungdomsverksamheten.

1968 En licensierad medlem betalar 15 kr. och endast medlemskap kostar 10 kr. Månadskort för träningsspel kostar 25 kr.

1969 Diskussion med Olofströms kommun och köpman Thorsten Redskog angående nya banor i Lilla Holje. Klubben skall inkomma med förslag hur banorna skall se ut.

1970 Den 12/7 invigde Curt Sjöberg en ny Jackson anläggning. Olofströms MGK:s ordf. Hilding Andersson hälsade Svenska MGF:s ordf. Olle Johansson välkommen till Olofström. Han bedömde den som den finaste Jackson anläggningen i landet.

Det spelades en landskapsmatch mellan Blekinge, Skåne och Småland  den 27/9. Lagen bestod av 20 spelare och segern gick till Skåne före Blekinge. Ind. var Göran Berggren Ronneby bäst på 76 slag före Raimo Raekallio Olofström på 78.

1973 Klubben har under året skaffat ny klubbjacka (orange med svart krage). Anders Ekevald kommer på 9:e plats vid RUT-finalen på Fröslundas banor i Eskilstuna.

1974 Klubben övertog ansvaret för banorna i Lilla Holje 1974, som hade byggts i början på 70-talet. Anders Ekevald kom på 6:e plats vid RUT-finalen i Gävle.

Anders Ekevald & Paul Hansson

1975 Anders Ekevald blir svensk mästare i Pojkar A vid RUT-finalen i Jönköping. Olofström blev fyra i  div. 2 södra. Vid 10-manna SM kvalet i Valje kom Olofström på en 8:e plats av 15 lag med 893 slag. Segern gick till Kärnan på 816 slag.

1976 Klubben bygger nya banor i Lilla Holje.

Anders Ekevald kom på 9:e plats i pojkar A och Paul Hansson på 11:e i PB när RUT-finalen avgjordes i Uppsala. Olofström slutade 5:a i div. 2.

1977 Raimo Raekallio och Peter Palmqvist kom tillbaka till klubben efter några säsonger i Triangeln i Helsingborg. Deras återkomst gjorde att Olofström blev ett topplag i div. 2. och slutade tvåa efter Braås. Olofström fick kvalspela till div. 1 och hade här oturen att bara bli tvåa trots klart bästa slag resultat, segern gick till Valje.

1978 Olofström slutade tvåa i div. 2 efter Sjöviken 2 och gick till kval till div. 1 men här slutade laget först på 4:e plats, segern gick till Malmö.

1979 Olofström vann div. 2 men i kvalet blev Hjelmsjö för svåra.